Możemy nie zdawać sobie z tego sprawy, ale meble biurowe, przy których siedzimy i które widzimy codziennie w miejscu naszej pracy, mogą mieć ogromny wpływ na naszą wydajność w ciągu dnia. Odpowiednio umeblowane biuro pozwala pracownikom czuć się bardziej komfortowo w swoim otoczeniu, co pozwala im być bardziej skoncentrowanymi i produktywnymi. Jednakże, gdy pracownicy pracują w nieodpowiednio głośnej przestrzeni, w której znajdują się skrzypiące krzesła i ciasne biurka, mogą ucierpieć zarówno ich zadania, jak i zdrowie fizyczne. Dlatego kierownictwo musi zadbać o to, aby meble w biurze zapewniały pracownikom jak najlepsze środowisko pracy, bez względu na ich rolę. Jest zatem kilka rzeczy, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze mebli biurowych.

Właściwy wybór mebli biurowych

stojak-do-dezynfekcji-bezdotykowyPonieważ Twoi pracownicy będą pracować w pozycji siedzącej przez cały dzień, ważne jest, aby było im wygodnie, jak to tylko możliwe. Ergonomiczne krzesła i biurka są zachwalane za ich zdolność do zapewnienia optymalnego komfortu i warunków pracy, więc warto w nie zainwestować dla samej wygody i bezpieczeństwa pracowników. Mając do wyboru tak wiele opcji i produktów, możesz mieć pewność, że znajdziesz te właściwe w cenie, która zmieści się w Twoim budżecie. Oprócz krzeseł i biurek, w zależności od charakteru Twojej firmy, możesz również rozważyć ogólną „atmosferę” Twojego biura. Być może jesteś początkującą firmą, która dąży do zrelaksowanej atmosfery, gdzie wszyscy pracownicy mogą rozmawiać i współpracować w swobodnym otoczeniu? A może jesteś bardziej formalną firmą, w której każdy musi być skoncentrowany i pracować bez rozpraszania uwagi? W tym przypadku lepszym rozwiązaniem mogą być biurka z przegrodami. Niezależnie od Twoich planów, najważniejszą rzeczą, która powinna wpłynąć na Twój wybór jest to, czy Twoje meble zapewniają najbardziej sprzyjające środowisko pracy. Niezależnie od tego, czy otrzymałeś stały budżet, czy wytyczne od kierownictwa, kuszące może być próbowanie zejścia poniżej budżetu poprzez wybranie tańszych mebli. Nie daj się jednak zwieść początkowym oszczędnościom, bo jak mówi przysłowie: „jeśli kupujesz tanio, kupujesz dwa razy”.

Inwestycja na lata

Meble biurowe to poważna inwestycja, zarówno w same meble, jak i w Twoich pracowników. Będą oni spędzać dużo czasu przy biurkach na krzesłach biurowych, więc sensowne jest kupowanie najlepszych mebli, na jakie możesz sobie pozwolić. Produkty niskiej jakości będą kosztować Cię więcej w dłuższej perspektywie, więc rozważ zakup wytrzymałych przedmiotów, nawet jeśli oznacza to, że Twój budżet początkowo ucierpi. Przy tak wielu osobach pracujących razem pod jednym dachem, przestrzeń może szybko stać się problemem. Dlatego dobrym pomysłem jest zainwestowanie w dobre opcje przechowywania i meble, które są odpowiednie do wielkości biura. Miejsce pracy będzie wówczas schludne i w pełni zorganizowane. Jednym z największych błędów, jakie mogą popełnić menedżerowie, jest brak pomiarów biura przed zakupem czegokolwiek. To będzie frustrujący dzień, kiedy nowe meble przyjadą i okaże się, że nie zmieszczą się nawet w drzwiach. Pamiętaj, aby zwrócić uwagę na pomiary, aby zobaczyć, jak nowe biurka i szafy będą pasować w Twojej przestrzeni biurowej.

Zobacz koniecznie:

Innowacyjne biuro

Również wielofunkcyjne meble stają się coraz bardziej popularne. Ponieważ oferują one niedrogi sposób na rozwiązanie problemów z przestrzenią, z pewnością mogą poprawić każdą przestrzeń biurową. Wybierz biurka z miejscem na przechowywanie dokumentów lub opcje siedzenia z wbudowanymi ładowarkami USB. Akustyka, która wydaje się być pomijana w nowoczesnych projektach biurowych, odgrywa ogromną rolę w dobrym samopoczuciu pracowników. A ponieważ hałas jest jednym z najczęstszych powodów do narzekań wśród pracowników biurowych, niezależnie od tego, czy jest to ogólne gadanie, dzwonienie telefonów czy grupy pracujące w pobliżu, jest to czynnik, który należy wziąć pod uwagę. A w biurach otwartych twarde podłogi, sufity i biurka – wszystkie te elementy mają duży pogłos – dodatkowo rozpraszają uwagę. Jak więc meble mogą pomóc w kontroli akustyki i zmniejszeniu hałasu? Meble takie jak szafki, szafy, biurka i wolnostojące ekrany mogą być wyposażone w różne materiały, które tłumią pogłos i łagodzą dźwięk. Podobnie, pianka akustyczna na spodzie biurek może zmniejszyć hałas w prosty, nierzucający się w oczy sposób, nie wpływając negatywnie na wygląd biura. Panele ścienne, panele sufitu podwieszanego i ekrany akustyczne mogą być również wkomponowane w przestrzeń w sposób, który pochłania dźwięk, zapewniając bardziej komfortowe środowisko, kolejny element wizualny, a w przypadku tych ostatnich, poczucie oddzielenia przestrzeni grupowych od półprywatnych miejsc pracy. Wybór mebli biurowych nie jest wcale taki trudny. Wystarczy jedynie zapoznać się z powyższymi wskazówkami i zakupić meble, które będą inwestycją na lata. Lepiej raz wydać więcej pieniędzy na meble biurowe sprawdzonych marek niż wymieniać je co pół roku. Zła jakość mebli to niższa efektywność pracowników.